Home » Aktualności » Finał Centralny XXXIII Olimpiady Wiedzy Turystyczno-Krajoznawczej LZS

Finał Centralny XXXIII Olimpiady Wiedzy Turystyczno-Krajoznawczej LZS

W dniach 4-6.11.2016 odbył się  Finał Centralny XXXIII Olimpiady Wiedzy Turystyczno-Krajoznawczej LZS, który od wielu od lat organizowany jest w Zakopanem na początku listopada.

Dla uczennic naszej szkoły był to debiut w tak wysokiej rangą imprezie, oprócz Aleksandry Gajos najlepszej uczennicy ZSCKR w Chrobrzu i Justyny Węgrzynowicz – obie dziewczyny uczęszczają do klasy II technikum żywienia wystartowali Patryk Steckiewicz uczeń klasy II Gimnazjum w Złotej i nauczyciele Anna i Stanisław Steckiewicz. Drużyna reprezentowała powiat pińczowski i województwo świętokrzyskie wśród najlepszych reprezentacji z 11 województw i 21 drużyn powiatowych wyłonionych w rywalizacji na szczeblu wojewódzkim.

Tematyką tegorocznego Finału Centralnego była „POLSKA – SŁOWACJA – UNIA EUROPEJSKA”.  Każdy uczestnik miał do wykonania test pisemny zawierający:

- Zestaw krajoznawczy składający się z 60 pytań obejmujących: wiedzę o Unii Europejskiej;  wiedzę o walorach krajoznawczych Polski i Karpat; oraz  wiedzę o Słowacji, jej historii i walorach turystyczno-krajoznawczych.

-  Zestaw topograficzny składający się z 15 pytań.

-  Zestaw udzielania pierwszej pomocy składający się z 4 pytań.

- Zestaw kreślenia profili terenu i marszrut wg azymutu składający się z 2 zadań, które były najwyżej punktowane.

W części praktycznej znalazł się: biegowy tor przeszkód z elementami rzutów do celu oraz ocena odległości w terenie.

W klasyfikacji generalnej zajęliśmy VII miejsce, co jest dużym sukcesem zważywszy, że do klasyfikacji liczyły się punkty dwóch drużyn powiatowych, my startowaliśmy tylko jedną. I tutaj należą się największe podziękowania panu Zbigniewowi Kierkowskiemu Staroście Powiatu Pińczowskiego, bez pomocy którego nasz start w Finale Centralnym nie byłby możliwy.

Wyjazd do Zakopanego był okazją do wędrówki górskim szlakiem, wyruszając spod skoczni na Wielkiej Krokwi Drogą pod Reglami dotarliśmy  do Doliny Strążyskiej i wodospadu Siklawica. Mieliśmy też okazję na pierwsze spotkanie z tegoroczną zimą i nawet lepienie śniegowego bałwana. W sobotę pogoda dopisała i mogliśmy w pełni oddychać górskim powietrzem. Niedziela pożegnała nas deszczem i w takiej płaczącej scenerii zwiedziliśmy słynny cmentarz na Pęksowym Brzysku i sanktuarium MB Fatimskiej na Krzeptówkach.

Do Chrobrza wróciliśmy w doskonałych humorach i z ogromną wolą walki na kolejnej olimpiadzie.